Zgodovina Nissan

Rojstvo Nissana

1914  Majhna tovarna začne izdelovati dvovaljni avtomobil z 10 konjskimi silami, imenovan DAT. Ime DAT sestavljajo začetnice imen lastnikov podjetja: Den, Aoyama in Takeuchi.

1930  Po izboljšavah se začne proizvodnja novega majhnega avtomobila, imenovanega Son of DAT, kar se pozneje spremeni v Datsun – predstavlja tudi vzhajajoče sonce.

1933   Po združitvi podjetij Nikon Sangyo Company in Tobata Imono se rodi novo podjetje Jidosha-Seido Ltd v mestu Yokohama. Novo podjetje z odličnim vodenjem Yoshisuke Aikawa uspe prevzeti proizvodne obrate Datsun.

1934  Po uspešnem skupnem vlaganju z drugim proizvajalcem avtomobilov, Nihon Sangyo, podjetje združi svoje začetnice v Nissan. Nihon Sangyo postane edini lastnik podjetja z imenom Nissan Motor Company Ldt.

1935  S proizvodnih trakov tovarne Yokohama zapelje prvo vozilo Datsun. Proizvodnja avtomobilov, tovornjakov in avtobusov Nissan se začne v velikih količinah.

1937  Nissan, ki se že uveljavi kot eden vodilnih japonskih proizvajalcev, v tovarni v Yokohami izdela desettisoči Datsun. 

1941  Nissan doseže proizvodnjo 20.000 vozil in jo zaradi pričetka pacifiške vojne naglo upočasni

Ponovna vrnitev po vojni

1947  Po koncu vojne se Nissan reorganizira in prične s proizvodnjo serije legendarnih modelov Datsun.

1951  S pomočjo izkušenj v proizvodnji vojaških vozil med drugo svetovno vojno ustvari legendarni Patrol. To vozilo s pogonom 4x4, 6 cilindri in 85 KM po moči in velikosti prekaša ameriško vozilo Willys Jeep.

1953  Nesoglasja med zaposlenimi in vodstvom podjetja privedejo do 100-dnevne stavke. Po uspešnem dogovoru se vzpostavijo dobra razmerja med obema stranema.

1958  Po zmagi modela Datsun 210 na avtomobilistični tekmi Mobilgas Round v Avstraliji se svetovni avtomobilski trg prične zavedati pomena pomembnega igralca Nissan.

1959  Model vozila Datsun Bluebird na Japonskem doseže velik uspeh.

1960  Dve leti po začetku izvoza v severno Ameriko Nissan v Kaliforniji ustanovi podjetje Nissan Motor Corporation USA (NMC).

Zastavili smo si Evropo

1962  Po uspešni širitvi v Združenih državah in Avstraliji Nissan vstopi na evropsko tržišče.

1966  Nissan vstopi na evropsko tržišče, kjer se je združi s podjetjem Prince in prične z izvozom vozil. To ne pomeni le pridružitve izjemnih inženirjev, temveč tudi proizvodnjo slavnih modelov Skyline in Gloria.

1969  Legendarni model 240Z, ki ima vgrajen motor z 2,4 litra, 6 cilindri v liniji in 150 KM, se prodaja za več kot polovico cene kot primerljivo vozilo Porsche.

1973  Med naftno krizo ameriška agencija za okolje razglasi model Nissan Sunny za vozilo z najnižjo porabo goriva. To se pozna v priljubljenosti in prodaji v Ameriki.

1980  Nissan odkupi delež v družbi Motor Ibérica S.A. iz Barcelone. Celoten izvoz preseže 10 milijonov enot. V mestu Smyrna, Tennessee je ustanovljena družba Nissan Motor USA (NMMC) .

1983  Nissan Motor Ibérica S.A prične s proizvodnjo modela Patrol (Safari). Po poenotenju znamke se vsa vozila po svetu prodajajo pod imenom Nissan.

1984  V mestu Sunderland v Veliki Britaniji je ustanovljena Družba Nissan Motor Manufacturing Ltd. (UK).

1986  V Sunderlandu pričnejo proizvajati prve modele Bluebird.

1988  V Veliki Britaniji ustanovijo evropski tehnični center Nissan. Prvo od serije ustanovljenih nacionalno prodajnih podjetij NSC je  Nissan Italija.

Širitev trga

Nissan Europe nadaljuje z rastjo in pridobivanjem nagrad.

1989  Za vodenje celotne aktivnosti, vključno z razvojem proizvodnje, izdelave, prodaje in upravljanja po Evropi je v Amsterdamu ustanovljeno podjetje Nissan Europe NV (NENV).

1991  Novo podjetje NSC Nissan Motor (GB) Ltd. je ustanovljeno v Veliki Britaniji. Nissan Motor Manufacturing (UK) Ltd. prične z izvozom 5vratnega modela Primera na Japonsko.

1992  V Nemčiji se ustanovi Nissan Design Europe GmbH. V Evropi se prične prodaja majhnega modela Micra, izdelanega v tovarni Sunderland. Leta 1993 Micra dobi priznanje Evropski avto leta.

1993  Nissan Motor Ibérica S.A. prične s proizvodnjo novega 4x4 modela Terrano II za evropsko tržišče. Ta postane svetovna uspešnica in od leta 1999 zaseda 15 % celotne proizvodnje v Barceloni.

1994  Nissan Motor Manufacturing Ltd. (UK) pridobi Kraljevo nagrado za izvoz tretje leto zaporedoma.

1995  Nissan Motor Manufacturing Ltd. (UK) prične z izvozom Micre v Avstralijo.

1997 – V Španiji je ustanovljen Nissan European Technical Center S.A.

Ponovno rojstvo Nissana

Nissan v kratkem času uspešno prebrodi finančne težave in v primerjavi s prejšnjimi obdobji celo poveča dobiček.

2001  Nissan Europe ponovno postane dobičkonosen in doseže prihodke od poslovanja s stopnjo 8 %, kar je največ v zgodovini podjetja.

2002  Carlos Ghosn preseneti analitike, saj doseže cilje oživitve NRP leto prej, kot je bilo napovedano. Nissan blizu Pariza vzpostavi nov evropski sedež podjetja Nissan Europe S.A.S.

2003  V Londonu vzpostavi nov evropski center oblikovanja. V letu 2002 doseže rekordne prihodke iz poslovanja: 6,25 milijard evrov in 10,8 % dobička, kar je največ v avtomobilski industriji. Dolgovi avtomobilske aktivnosti so povrnjeni.

2003  Nissan postane najbolj dobičkonosen avtomobilski proizvajalec na svetu s 6,29 milijard evrov prihodkov in 11,1 % dobička

 

 

Več slik: Zgodovina Nissana

ASP d.o.o. ©1935-2017
121094
Na spletnih straneh ASP.si uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. V redu Več o...