Zgodovina Renault

1898-1918

Louis Renault in njegovi bratje leta 1898 ustanovijo svoje podjetje. Kmalu postanejo znani po avtomobilskih tekmovanjih, na katerih njihova vozila nizajo zmago za zmago.  
Tovarne Renault leta 1905 uvedejo serijsko proizvodnjo. Med prvo svetovno vojno podjetje proizvaja tovornjake, nosila, reševalna vozila, naboje in celo slavne tanke FT17, ki odločilno prispevajo h končni zmagi.

1919-1945

Renault se posodobi: prvi tekoči trak v  tovarni Billancourt steče leta 1929. Podjetje znižuje stroške, da bi kljubovalo gospodarski krizi. A družbena klima se slabša. Louis Renault med drugo svetovno vojno šteje spor z Nemčijo za napako: ukloni se zahtevam Nemcev. Zato podjetje Renault leta 1945 nacionalizirajo, postane državno podjetje “Régie Nationale des Usines Renault” (RNUR).

1945-1975

Državno vodstvo posodobi  tovarne ter zgradi in odkupi nove proizvodne lokacije. Poskuša osvojiti ameriški trg, a doživi neuspeh. Prodor na svetovni trg pa se vendarle nadaljuje. Uspehi pridejo s 4 CV,  prvim “malim vozilom za vse ", nato z modeli Dauphine, Renault 4, Renault 5…. Izbor vozil obogatijo z modelom visokega razreda, Renaultom 16, ki najavlja  slogan AVTO ŽIVLJENJA.. 
Vzporedno pa Renault nadaljuje  z impresivnim napredovanjem v rallyju

1975-1992

Rast se nadaljuje do začetka osemdesetih let. Obnovitev izbora vozil pospeši prihod dveh modelov visokega razreda, Renaulta 25 in Espaca.  Znamka se vključi v športna tekmovanja in vstopi v Formulo 1. A  podjetje se mora soočiti s težkimi izgubami, zato začne z odločno politiko zmanjševanja stroškov in se ponovno osredotoči na svojo stroko. V letu 1987 Renault ponovno doseže dobiček.

1992-2005

Renault predvidi združitev z Volvom, a projekt leta 1993 opustijo. Velik preobrat: privatizacija podjetja julija 1996. Renault je bolj svoboden in leta 1999 vstopi v kapital družbe Nissan. Renault še naprej uvaja inovacije in se obnavlja, z Méganom, Laguno,... Uspehi v Formuli 1 okrepijo prepoznavnost znamke Renault. Zveza Renault-Nissan se utrdi in sinergije se razvijajo še naprej. Z odkupom družb Samsung Motors in Dacia Renault pospeši svoj prodor na mednarodni trg. Lansiranje Logana je središče strategije osvajanja porajajočih se  trgov.

 

Od 2005 dalje

Carlos Ghosn, ki je bil že predsednik Nissana, na Renaultovem krmilu nasledi Louisa Schweitzerja. Uvede zavezo Pogodba Renault 2009, ki mora umestiti Skupino na položaj najbolj dobičkonosnega evropskega avtomobilskega proizvajalca. Clio III je izbran za vozilo leta 2006, uspeh Logana na porajajočih se  trgih pa se nadaljuje. Renault dvakrat  zaporedoma osvoji naslov svetovnega prvaka konstruktorjev v Formuli 1.
Leta 2007Renault obogati paleto modela Logan in lansira Novega Twinga in Novo Laguno.

 

 

Zgodba Renault 4

Zgodba Renault 4, »Katrce«, sega v leto 1956.

Kot tretji model uspešnic v avtomobilski zgodovini  in uspešnic francoskih avtomobilov po vsem svetu s prodajo več kot osmih milijonov Katrc v več kot 100. državah, Renault 4 postane avtomobilistična ikona.

Leta 1956 je Pierre Dreyfus začel uporabljati  pojem "Blue jeans car«. Tako kot del oblačila, ki se nosi po vsem svetu, je želel tudi za proizvodnjo vsestranski, poceni avto. To je oznanil tudi po vsem svetu.Po petletnem obdobju je bil Renault 4, prvi s pogonom na sprednjih kolesih, predstavljen na novinarski konferenci - dogodek se je odvijal pred odhodom na Paris Motor Show leta 1961.Projekt se je imenoval 112, vzdevek pa je bil »350« (glede na bodočo ceno 350.000 frankov).Prvič je bila predstavljena meseca avgusta leta 1961 v Franciji. V javnosti pa se je prvič pokazala oktobra 1961 na pariškem avtomobilskem salonu. Model so sestavljali v 28 državah, tudi v Franciji. Podajal se je v več kot 100 državah. Konec proizvodnje pa je bilo 3. decembra, leta 1992. Takrat je proizvodnja napovedala tudi konec izdelave Renault 4. Izdelava naj bi potekala le še v državah Slovenije in Maroka.

Skupno število  izdelanih vozil: 8.135.424.

Renult 4 je tako 3. najbolj prodajani model na svetu.Obstajale so tri različice: R3, ki je bil po enem letu izločen,  R4 in R4L (L kot luksuz). Oznaka R4 je hitro postala udomačeno ime za model, ki ni izgubil časa in kraja v srcih francoskih ljudi in javnosti. Notranjost, nizki stroški ter vsestranska prilagodljivost so takoj postale vsesplošno priljubljene lastnosti vozila, ki so ga poimenovali »instant hit«.Le šest let po začetku je proizvodnja prvič presegla milijon. Celotna proizvodnja je v 31 letih dosegla izjemno številko 8.135.424. avtomobilov.Renault 4 je bil zelo uspešen tudi izven Francije. Izdelovali so ga v 27 državah (vključno s Francijo), celo v Avstraliji, Južni Afriki, na Filipinih, pa tudi čilske delovne roke so jih znale dobro sestaviti.Katrca je bila na voljo za prodajo v več različicah, vključno s tovorno izvedbo, štirikolesnim pogonom in kot kabriolet. Obstajale so še različice Rodeo in druge. V Franciji najbolj poznane pa so bile »Parisienne« (1963), »Steze« (1981) in »šestdeseta leta« (1985).

Renault 4 je bil dobro znan tudi na off road dirkah. Bil je najljubše prevozno sredstvo za mlade, ki so z njim raziskovali planet. Videti ga je bilo tudi na dogodkih motošporta, kot npr. Rally v Monte Carlu in Pariz Dakar. V afriškem rallyu je celo osvojil stopničke.V letu 1992 je bila izdelana posebna izdaja  »Bye - Bye«, ki se je do leta 1994 še  proizvajala v Sloveniji in Maroku, vendar v majhnem številu. Zadnja katrca pa je prišla na svet prav v Novem mestu.

Renault 4 Miss Sixty

Ob petdeseti obletnici katrce je Renault izdelal Miss Sixty vozilo. Temelji na Renaultu 4 iz leta 1965, njegov dizajn pa je povezan z modno znamko Miss Sixty. Ima posebno barvo karoserije, posebno prilagojene gume, zadnje luči ter izstopajočo notranjost, obrobljeno z roza šivi in vezenim vzorcem.

Imena in vzdevki Renault 4:

 - Italija - JP4, ki se je tržila pod imenom »žaba«.

- Španija - »Cuatro Latas« (štiri škatle).

- Nekdanja Jugoslavija »Katrca« (Catherine)

- Tunizija »R4 Monastir«, imenovana po domačem kraju predsednika Bourguiba.

- Zimbabve - »Noddy Car«

- Argentina - »El Correcaminos« (path runner)

- Finska - »Tiparellu« (kapljic)

- Coupe de France Renault Cross Elf (1974 do 1984)

Več slik: obdobje 1900 - 1930 

            obdobje 1930 - 2010

ASP d.o.o. ©1935-2017
121094
Na spletnih straneh ASP.si uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. V redu Več o...