Zgodovina Dacia

Sredi šestdesetih se je veliki lider Ceausescu spomnil, da tudi Romuni v skladu s teorijo o socialističnem napredku potrebujejo tudi sodobna prevozna sredstva.

Seveda se narod grofa Drakule ni mogel nasloniti na lastno znanje, saj je romunska avtomobilska industrija do takrat obstajala le v sledovih, zato so se veljaki na čelu z Nicolaem odločili za nakup licence za proizvodnjo 40 do 50.000 pravih socialističnih vozil letno s prostornino motorja 1000 do 1300 kubičnih centimetrov, tako da bo zadoščeno željam naprednega socialističnega naroda po premikanju iz točke A do točke B tudi kako drugače kot le s premikanjem dveh ali štirih nog.

Na razpis so se prijavili pri Peugeotu, Fiatu, Alfi, Austinu in seveda pri Renaultu. Na testih, kjer so poskušali najti idealni avto za romunskega delavca, so testirali Renault 10, Peugeot 204, Fiat 1100D, Alfa Romeo 1300 in Austin Mini Morris. Na koncu se izbirčni Romuni niso odločili za nobenega od testiranih modelov, temveč za Renaulta 12, ki pa je bil takrat še v prototipni fazi, saj so ga Francozi nameravali predstaviti šele v drugi polovici leta 1969. Čeprav so Romuni s Renaultom pogodbo podpisali septembra 1966, seveda pa ni bilo mogoče pričakovati, da bi dvanajstica prej vozila okoli Bukarešte kot okoli Pariza, zato so Francozi predlagali, da bi do takrat za romunsko tržišče sestavljali kakšen drug model s podobnimi karakteristikami. Najprej so se odločili za model R 16, kasneje pa so se zaradi manjših stroškov in preveč luksuzni pojavi R 16 Chausescu &Co. odločili za Renault 8.

Tovarna v mestecu Colibasi je bila zgrajena v rekordnem času, tako rekoč udarniško, v letu in pol, 1. julija 1968 so že začeli s kalibriranjem strojev, zgodovinskega 3. avgusta istega leta so jo odprli, sedemnajst dni kasneje pa je s tekočih trakov pripeljal prvi Renault 8, oziroma Dacia 1100, ki je ime dobila po zgodovinskem imenu današnje Romunije.

Prvo Dacio 1100 je seveda v dar dobil veliki vodja Nicolae, kot prvi v Romuniji po drugi svetovni vojni izdelan avtomobil.

Dve leti kasneje je tovarna začela s sestavljanjem modela 1300, torej z drugimi besedami Renaulta 12, ki je bil istega leta predstavljen na Auto Showu v Parizu in na EREN v Bukarešti (kot Dacia 1300). Na začetku so vsi deli imeli francoski izvor, v romunski tovarni so jih samo sestavili, tekom časa pa je vložek domačih delov dosegel 100 odstotkov. Osnovni model je premogel prečno nameščen motor s 1289 kubičnimi centimetri prostornine, 54 KM in je zmogel 144 km/h končne hitrosti pri povprečni porabi 9,4 litra bencina na 100 km.  

Prvotno Dacio 1300 so, kot vse licenčne avtomobile, ki so jih delali za železno zaveso, prodajali v milijon izpeljankah in izvedenkah. Najprej so Dacio 1300 izdelovali v treh izvedenkah, glede na komplet opreme, in sicer kot 1300 Standard, 1300 Super in 1301, ki je bila rezervirana za pomembnejše člane Komunistične Partije Romunije (PCR) in je premogla lita platišča, avtoradio, luč ob vzvratni vožnji in gretje zadnje šipe. Kasneje so izdelovali tudi model 1300 Break, ki je bil spet identičen Renaultu 12 Break. Leta 1975 so predstavili Dacio 1302, pick up verzijo takrat že romunskega ljudskega avtomobila, ki se je ponašal z nosilnostjo 500 kg in 2,25 metra dolgim nakladalnim delom. Sicer manjšo serijo teh avtomobilov (1500 vozil), ki so jih proizvajali do leta 1982 so večinoma prodali v Alžirijo. Naslednik se je imenoval 1304, spet v tisoč različnih izvedbah, ki so si bolj ali manj podobne, le da imajo različne medosne dolžine, kesone, prostor za štiri osebe. Model 1307 še vedno izdelujejo, vanj pa vgrajujejo Renaultov 1,9-litrski dizelski motor. 

Med letoma 1974 in 1975 so v Colibasiju sestavili tudi 800 kombijev Renault Estafette, seveda s samo francoskih delov, poleg tega pa so sestavljali tudi Renault 20 (Dacia 2000), bolj za nomenklaturo, ki ga je bilo mogoče dobiti le v temno modri ali črni barvi.

Prvi facelift je sledil leta 1979, od tedaj modernejše Dacie so dobile oznako 1310, predstavili pa so tudi dva nova motorja, in sicer 1,4-litrskega in 1,2-litrskega in temu primerno poimenovali tudi avtomobile (1410 in 1210). V zadnjih 25 letih svojega obstoja so Dacia 1310 in vse njene sorodnice doživele še dva večja facelifta, dokler jih niso lani prenehali izdelovati.

Zanimiva je bila tudi Dacia Sport, kupe izpeljanka limuzinske 1310 ali 1410, ki je imela za 200 mm krajšo medosno razdaljo in 1,4-litrski motor. Leta 1992 so jih prenehali izdelovati. Poleg športne verzije so leta 1988 predstavili tudi 1320 CN1, ki je imel kombilimuzinski zadek in pet vrat ter so ga najpogosteje uporabljali taksisti. Iz 1320 CN1 je nastal 1325, ki je imel modernejšo zunanjost, a so ga proizvedli v manj kot 3000 primerkih.

V devetdesetih je tovarna tonila vse nižje in nižje, a kljub temu zmogla na domači trg pripeljati še nekaj novih modelov. Dacia Nova je bil prvi samostojen produkt te romunske tovarne pri katerem so sodelovali tudi domači oblikovalci. Zaradi pomanjkanja denarja je serijska proizvodnja zamujala za nekaj let, kar razloži za tiste čase rahlo arhaičen dizajn. V osnovi je avtomobil imel 1,6-litrski motor z 72 KM. Nato so stvar posodobili in ime spremenili v SupeRNova, ki je že imela Renaultov 1,4-litrski MPI motor. Še modernejša oblika je prinesla ime Solenza in le-ta je še vedno v prodajni paleti na domačem tržišču.

Romunska tovarna pa je v svojem obstoju »izplavila« tudi nekaj prototipov, med katerimi so bili najzanimivejši Dacia Sport Brasovia, ki je bila neposredna predhodnica Dacie Sport, potem vojski namenjena karavanska različica s štirikolesnim pogonom iz Ara, recimo temu prvi romunski SUV in navsezadnje tudi malčka z imenom Lastun.

Leta 2000 je tovarno Dacia kupil Renault, potem ko so se Romuni v devetdesetih neuspešno pogajali s koncernom PSA in korejskim Hyundaijem. Renault je prenovil tovarno in začel z izdelavo avtomobila, ki naj bi v osnovi stal 5000 evrov. Tako je nastal Logan, ki je sedaj na voljo tudi na našem tržišču.

Dacia je, odkar jo je 2. julija 1999 prevzel Renault, postala pomemben akter v avtomobilski industriji in ključni del strategije Skupine Renault.

  • Dacia je pred svojim časom. Njeni izvirni modeli so spremenili običaje kupcev avtomobilov. Slednje pritegne zmerna cena, zaupanje pa jim vzbuja povezava med Dacio in Renaultom. Dacia velja za znamko, ki na trgu za dani denar ponuja največ oziroma najboljše razmerje med ceno in uporabno vrednostjo – prostornostjo, trdnostjo in zanesljivostjo.
  • Dacia ima mlado ponudbo modelov – Logan, Logan MCV, Logan van, Logan pick-up in Sandero je pet modelov, ki so jih predstavili v minulih petih letih.
  • Dacia je nenehno rastoča znamka. Od predstavitve modela Logan leta 2004 so skupaj prodali že skoraj milijon vozil znamke Dacia. V letu 2008 je rast prodaje znašala 11,7 odstotka, v prvih petih mesecih letos pa 15,5 odstotka.
  • Dacia je iz nacionalne znamke prerasla v svetovno: vozila znamke Dacia so v letu 2009 naprodaj v več kot 50 državah.

1999: Dacia postane del Skupine Renault
Renault kupi 51 odstotka kapitala podjetja Dacia in svoj delež postopoma povečuje. Od leta 2003 ima Renault v lasti 99,3-odstoten delež podjetja.

1999-2004: obsežna modernizacija
- Skupina Renault v posodobitev tovarne v romunskem mestu Pitesti v petih letih vloži 489 milijonov evrov. Načrt obsega posodobitev industrijske opreme, izboljšanje kakovosti, izobraževanje zaposlenih, izboljšanje delovnih pogojev obnovo stavb, prenovo informacijskih sistemov in namestitev industrijske opreme za sestavljanje Renaultovih motorjev in menjalnikov.
- Dva modela, ki so ju pričeli izdelovati leta 2000 (SuperNova) in 2003 (Solenza) imata vlogo »prilagoditvenih vozil«, saj z njima preverjajo nove industrijske procese, ki so jih uvedli v Dacii in pri njenih dobaviteljih. Ta dva avtomobila utrjujeta pot za model Logan.

2004-2005: pričetek izdelave modela Dacia Logan, utelešenja zelo kakovostnega družinskega avtomobila s privlačno ceno
Ta zanesljiv in cenovno dostopen družinski avto naj bi imel vlogo prvega družinskega avtomobila v naglo rastočih gospodarstvih, na primer v Romuniji, državah severozahodne Afrike ipd. Zaradi pohvalnih ocen novinarjev in zanimanja kupcev so spomladi 2005 Logan pričeli prodajati tudi v zahodni Evropi, kjer je nemudoma postal uspešen. Dacia Logan je osvojil nove kupce in dosegel znatne tržne deleže v vseh državah: v vzhodni Evropi, severni in zahodni Afriki in tudi v zahodni Evropi.

Nekaj ključnih datumov
2. junij 2004                 svetovna premiera Logana v Technocentru Renault na obrobju Pariza (Francija)
9. september 2004       začetek prodaje Logana v vzhodni Evropi
junij 2005                     začetek prodaje Logana v zahodni Evropi
8. september 2005       začetek prodaje Logana z dizelskim motorjem 1,5 dCi

2006-2008: trije novi modeli
Dacia je svojo ponudbo razširila z modelom Logan MCV, ki je kombi različica Logana, in dvema lahkima gospodarskima voziloma – Logan van in Logan pick-up. Logan MCV se je naglo uveljavil na vseh trgih. Z zasnovo, ki omogoča prevoz do sedmih odraslih potnikov je postal merilo za cenovno ugodne kombi avtomobile, saj na trgu ni nobenih avtomobilov s primerljivimi odlikami. Do danes je bilo prodanih več kot 220 tisoč primerkov Logana MCV, večina v Evropi.

Nekaj ključnih datumov
marec 2006                 predstavitev Logan Steppeprve stilistične študije znamke Dacia na salonu v Ženevi
oktober 2006                začetek prodaje modela Logan MCV
februar 2007                 začetek prodaje modela Logan van
februar 2008                 začetek prodaje modela Logan pick-up

2008: Dacia eco2 – gospodarni avtomobili, ki izkazujejo tudi skrb za okolje
Oktobra 2008 na avtomobilski razstavi v Parizu Dacia predstavi okoljsko oznako Dacia eco2, s katero pokaže, da je možno izdelati avtomobile, ki so kljub dostopni ceni tudi spoštljivi do okolja. Vsi modeli znamke imajo vsaj po eno različico z oznako Dacia eco2, saj imajo njihovi motorji na bencin, plinsko olje, utekočinjen naftni plin LPG ali bio-etanol E85 izpust CO2  manjši od 140 g/km.

2008-2009: znamka naraščajoče privlačnosti
Z modelom Sandero, kompaktno a prostorno kombi-limuzino je Dacia storila še en korak naprej. Sandero ni le cenovno dostopen, je tudi privlačen in sodoben. Ta trend sta potrdila tudi Duster, prva oblikovalska študija znamke Dacia, in Sandero Stepway, ki je bolj terenska različica modela Sandero.

Nekaj ključnih datumov
junij 2008                     začetek prodaje modela Dacia Sandero 
julij 2008                      začetek prodaje prenovljenega modela Dacia Logan
oktober 2008                začetek prodaje prenovljenega modela Logan MCV
marec 2009                 predstavitev prve oblikovalske študije Dacia Duster na razstavi v Ženevi
julij 2009                      začetek prodaje modela Dacia Sandero Stepway

Dacia danes
Dacia še naprej odraža spremembe v načinu življenja kupcev, ki iščejo bistvo avtomobila. To dokazuje nekaj številk:
- v prvih petih mesecih leta 2009 je Dacia prodala skoraj 120 tisoč vozil, kar pomeni 15,5-odstotno rast prodaje na trgu, ki se je sicer skrčil za 16 odstotkov, prodaja Dacie v Nemčiji pa je bila osemkrat tolikšna kot leto prej.
- Dacia je v Franciji deveta najbolje prodajana avtomobilska znamka.

Dacia jutri
Dacia bo ostala zvesta svojemu položaju in bo nadaljevala širjenje svoje ponudbe, saj bo v letu 2010 predstavila nov model 4x4. Razvoj modelov iz spodnjega (cenovnega) dela ponudbe znamk Dacia in Renault ima v Skupini Renault prednostno vlogo. S ponudbo petih modelov namerava Skupina ohraniti svojo prednost pred tekmeci in odražati spreminjajoče se navade kupcev avtomobilov, tako v Evropi, kjer se kupci vračajo k bistvu avtomobila, kot tudi na novih avtomobilskih trgih, kjer mnogo ljudi želi kupiti svoj prvi avtomobil.

 

 

 

ASP d.o.o. ©1935-2017
121094
Na spletnih straneh ASP.si uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. V redu Več o...